söndag 29 augusti 2010

Pinggis i hänglobeliorna

4 kommentarer:

  1. Jag undrar om rabfor är att föredra framför annan pellets?

    SvaraRadera
  2. Rabbfor är framtaget för slaktkaniner även om personalen hävdar att det passar sällskapskaniner.

    Vilken pellets du väljer är upp till dig som ägare.Känner uppfödare som matar med fårfoder,nötfoder,hästpellets mm mm
    Grundfodret skall alltid vara hö.

    SvaraRadera
  3. jag var inte nöjd med rabbfor, magarna hängde inte med som de skulle. Har gått över helt till Svenska Foder (och självklart hö)och har aldrig haft såpass fina ungdjur, bra hull och inga problem med diarré. Vet fler och fler som går över till Svenska Foder. Det är lite dyrare, men jag är helnöjd, å vill ge mina kaniner de bästa som de kan få. Ger även de till mina lejonhuvade.

    SvaraRadera
  4. Jag ger mina kaniner Kalvstart som produceras här i uppsala,till det blandar jag även i havre och jordnötter vintertid och självklart får de fri tillgång till hö.
    Djuren går upp bra i vikt och inga problem med diarré.

    SvaraRadera